++++++++++++++++++++++++++++++
SPANISH 1
Lunes
Objectivo: Refresh dinner food vocabulary and
complete a variety of communication exercises
Make-up vocabulary quizzes will be offered today
at 11:30 (lunch), today after school and tomorrow at 11:30!
1- Complete rotating discussion activity
using 3B vocabulary. Ask your partner each question using the target language
below, replacing the underlined words as necessary.
¿Comes las zanahorias?
¡Por
supuesto! Siempre como las zanahorias. Son muy sabrosas / deliciosas.
Sí.
Muchas vezes como las zanahorias. Son buenas para la salud.
¡Qué
asco! Nunca como las zanahorias. Son muy malas / horribles.
2- Sing along with canción Sabroso o malo? (song = la canción)
3- Talk through activity 5 on p. 184 with
your Compañero A. Identify which
item doesn't belong in each list, and then add one more word that does belong.
¿Qué palabra no pertenece?
Los guisantes no pertenece.
El pan pertenece.
4- Draw a pirámide
de comida (food pyramid) like the one on p. 184. Working with your Compañero A, say any ten food items
from our vocab list. Your partner will need to write each item in the correct
place on the food pyramid. Switch, repeat.
5- Complete listening activity 8 on p. 68 of
3B packet
6- Review preguntas de repaso and new review system beginning tomorrow. Focus
on question #13.
Choose five numbers between 1 and 25. Tell
them to your Compañero A in Spanish.
Write answers for the corresponding question from the list. When finished
writing, talk through your questions and answers with your partner.
Preguntas
de repaso:
1. ¿Qué
te gusta hacer?
2. ¿Qué
le gusta hacer tu (familly word / friend)?
3.
¿De dónde eres?
4.
¿De dónde es tu (familiy word / friend)?
5.
¿Cómo te llamas?
6.
¿Cómo se llama tu (famliy word / friend)?
7.
¿Cuántos años tienes?
8.
¿Cuántos años tiene tu (family word / friend)?
9.
¿Cuál es le fecha?
10.
¿Qué día es hoy?
11.
¿En qué estacion estamos?
(la
primavera, el verano, el otoño, el invierno)
12.
¿Qué hora es?
13.
¿Qué número viene antes de/después de (number)?
viene
= comes antes de = before después de = after
ex.
(Number) viene antes de/después de (number).
14.
¿Cuánto cuesta/n (food word), más o menos?
15.
¿Qué clase tienes en la (primera/segunda/tercera/ cuarta/quinta/sexta/séptima)
hora?
16.
¿Qué tipo de comida normalmente comes en el desayuno?
17.
¿Qué tipo de comida siempre comes en el almuerzo?
18.
¿Qué tipo de bebida nunca bebes en el almuerzo?
19.
¿Qué tiempo hace?
20.
¿Qué te gusta más, (verb) o (verb)?
21.
¿Qué te gustan más, (plural noun) o (plural noun)?
22.
¿Tienes hermanos?
23.
¿Cuántos hermanos tienes?
24.
¿Qué necesitas para la clase de (subject)?
25.
¿Cuál es tu clase favorita? ¿Por qué?
Remember: ¿Por qué?
= why / porque
= because
Tarea:
p. 64 in 3B packet
---------------------
Martes
Objectivo: Learn and use Spanish vocabulary relating
to exercise and health
1- Read the Fondo cultural box on p. 195, then watch video on la tomatina festival in Buñol,
España -
https://www.youtube.com/watch?v=Had8to1Hr3M
2- Talk through act. 24 on p. 195. Work with
your Compañero B.
3- Preguntas de Repaso
4- Learn exercise vocabulary (TPR) x 3
5- With
your Compañero B, do act. 13 on p.
188. Follow the model.
Los Ejercicios
2. Correr (to run)
3. Hacer ejercicio (to exercise)
4. Levantar pesas (to lift weights)
5. Montar en bicicleta (to ride bikes)
6. Nadar (to swim)
7. Practicar deportes (to play sports)
8. Escalar montañas (to climb mountains)
9. Saltar a la cuerda (to jump rope)
10. Hacer lagartijas (to do push-ups)
6- Take quiz on p. 189 (write answers). After, ask and answer the
questions aloud with your partner.
Tarea:
p. 65 in 3B packet (crossword
puzzle)
-----------------
Miércoles
Objectivo: Discuss exercise routines using
Spanish verbs
1 - Review exercise vocabulary (TPR) x 3
2- Compañeros de comida (¡el sistema nuevo de compañeros!)
¿Quieres ser mi compañero de ajo?
¡Sí! Me encantaría ser tu compañero de ajo.
3- Work with la chuleta de cerdo. Talk through act. 19 on p. 192. Repasar como grupo.
4 - Entrevista (Interview): Using the chart below, find someone who
loves, likes and dislikes the different activities on the list. You may only use one name per slot on your
chart, meaning you'll need to talk to at least 15 different people!
Actividad
|
Le encanta
|
Le gusta
|
No le gusta nada
|
Levantar pesas
|
|||
Hacer largartijas
|
|||
Hacer ejercicio
|
|||
Caminar
|
|||
Saltar la cuerda
|
5- Report findings
Tarea:
continue working on p. 65 in 3B packet
(crossword puzzle)
------------------
Jueves
Objectivo: Use exercise-related verbs for a variety of tasks and begin la salud video projects
1- Refresh ser conjugations + talk
through act. 17 on p. 190. Once you complete #6, use the vocab list to create
additional sentences to express your own opinions about different foods. (Todas
las uvas son malas).
Todos / todas = all
2- Preguntas de Repaso
3- Complete
quick conjugación rápido game using
the following pronouns and verbs. Note the conjugation chart for the irregular
verb hacer:
YO HAGO NOSOTROS / NOSOTRAS HACEMOS
TÚ HACES VOSOTROS HACÉIS
ÉL / ELLA / UD. HACE ELLOS / ELLAS / UDS. HACEN
Conjugation Translation
ex. Tú
/ beber bebes you
drink
1.
Él / compartir
2. Ellos
/ correr
3. Yo
/ escalar
4. Tú
/ hacer lagartijas
5. Yo
/ Saltar a la cuerda
6. Ellas
/ nadar
7. Ud.
/ correr
8. Uds.
/ practicar
4- Discuss instructions for La Salud video projects.
Each group may have between 3
and 5 participants and must meet the following criteria:
* filmed outside of the
classroom using real items or realistic props
* must specifically mention three food or beverage items and state
whether they are good/bad/horrible, as well as whether they're good or bad for
one's health
* must specifically mention three exercise activities (either
included in the vocab for this chapter or not)
* use the verb deber
(should/must) to give at least three specific instructions about what someone
should or shouldn't do with regard to eating, drinking, exercising, etc.
* must be school appropriate
(good rule: if you need to ask, it's probably not appropriate)
5- Choose groups and begin discussing plans.
Write down ideas and be to turn in as homework tomorrow (one sheet with all
group member's names written on).
Tarea: Bring props to school for filming tomorrow
------------------
Viernes
Objectivo: Work on filming la salad projects
1) get into your group
2) write out a script
3) film your segments (every group member must be in the video)
4) return to class
Next week we will edit these videos and connect them into one complete product.
if time:
Use remaining class time to watch video focusing on food markets in Barcelona, Spain
if time:
Use remaining class time to watch video focusing on food markets in Barcelona, Spain
++++++++++++++++++++++++++++++
SPANISH 2
SPANISH 2
Lunes
MAKE-UP QUIZZES TODAY AND TOMORROW AT 11:40AM ( 15 MINS. INTO LUNCH)
Objectivo: Discuss spring break using 8A
vocabulary
1- Repasar vocabularo del capítulo 8A
3- Entrevista
(Interview): Habla con un otro
estudiante. Pregúntale (ask him/her) las preguntas de ayer. Escribe sus respuestas en la tercera persona (forma de él / ella / Ud.).
ejemplo:
¿Adónde fuiste durante las vaccaciones de
primavera?
Yo fui a California con mis padres.
Tú escribes: Ella fue a California
con sus padres. (i.e. change the
conjugation to the él / ella / Ud. form,
because we'll be reporting about our partners and not ourselves)
4- Compartir acerca de (about) los viajes de
nuestros compañeros
5- Hacer actividad de "Conjugación
Rápido" (el pretérito)
6- Eliga (choose) cinco números entre 1 y 25.
Después, traduzca (translate) las preguntas de la lista que corresponde a tus
números. Ahora pregúntale a tu compañero/a (ask your partner) tus preguntas.
Preguntas de Repaso:
1. ¿Qué piensas hacer
(palabra/frase de futuro i.e. mañana)?
2. ¿Qué te falta/n para (verbo
i.e. estudiar)?
3. ¿Qué tienes que hacer hoy?
4. ¿Cuáles son los quehaceres que normalmente tienes que hacer en
tu casa?
5. ¿Qué siempre/nunca haces en (lugar i.e. el centro
comercial)
6. ¿Para ti, qué es la clase más interesante? ¿Y la clase menos
interesante?
7. ¿Qué te gusta más, (verbo
i.e. ir
al cine) o (verbo i.e. ir a los
conciertos)? ¿Por qué?
8. ¿Qué es tu plato principal favorito? ¿Y el postre?
9. Qué compraste (palabra/frase del pasado i.e. la semana pasada)?
10. ¿Qué música escuchaste recientamente?
(en español, most
musical genres follow the pattern la
música _____, such as la música rock,
la música hip hop, etc).
11. ¿Qué tipo de ropa llevas hoy?
12. ¿Y qué llevaste ayer?
13. ¿Qué hiciste (palabra/frase del pasado i.e. ayer)?
(What did you do....?)
14. ¿Adónde fuiste (palabra/frase del pasado i.e. el verano pasado)? (Where did you go?)
15. ¿Qué están haciendo los miembros de tu familia ahora?
16. ¿Buscaste (cosa/cosas) ayer?
(use DOP in answer = i.e. Sí, las busqué).
17. ¿Qué posesión en tu dormitorio te gusta más? ¿Por qué?
18. ¿Qué le dices a tu hermana cuando el cuarto está desordenado?
19. ¿Qué te gustan más, (plural noun i.e.
las fresas) o (plural noun i.e. los plátanos)?
20. ¿Qué pides de bebida en tu restaurante favorito?
21. ¿Cuál es la fecha?
22. ¿Cuánto cuesta/n (cosa / cosas)?
23. ¿Para ti, qué es la comida más rica? ¿Y la comida menos rica?
24. ¿Qué compró tu (miembro de famalia/amigo/amiga) el año pasado?
25. ¿A qué hora normalmente regresas a casa?
Tarea: p. 142 en el paquete de 8A
---------------
Martes
Objectivo: Use 8A vocabulary to complete reading, listening and communication exercises
1- Preguntas de Repaso
2- Compañeros animales (¡el sistema nuevo de compañeros!)
¿Quieres ser mi compañero de mono?
¡Sí! Me encantaría ser tu compañero de mono.
¿Quieres ser mi compañero de mono?
¡Sí! Me encantaría ser tu compañero de mono.
3- Habla con el mono. Haz actividades 10 y 11 en la página 226. Debes leer en
voz alta. Para actividad 11, haz por lo
menos (at least) cinco preguntas cada uno (five question each).
vocabulario especial:
ventanilla: ticket window
vale: okay
a (distanca) de: located (distance) from (ex. mi
casa está a viente minutos del supermercado
- my house is twenty minute
away from the supermarket)
¿para dónde va?: where are you going? (Ud. form)
un billete de ida: a one-way ticket
un billete de ida y vuelta: a round-trip ticket
llegar: to arrive
Valladolid: city north of Madrid in
Spain
5- Haz actividad ¿Dónde están los lugares? con el
mono. Usa tu propia casa de punto de referencia.
ejemplo:
Pregunta: ¿Dónde está el supermercado
más cerca?
Respuesta: Está a cinco
minutos de mi casa. Se llama Safeway.
Tarea: p. 146 (crossword puzzle)
---------------
Miércoles
Objectivo: Complete listening and discussion exercises using 8A vocab
1- En voz alta, lee la página 142 en tu
paquete con el elefante. También lee las respuestas a las
preguntas.
2- Haz actividades de escuchar en la página
67 del paquete.
3- Con el
elefante, haz las actividades 12 y 13 en la página 227 en el libro. Lee
todo en voz alta. Escribe cinco de tus respuestas para actividad 13.
4- Compartir con la clase uno de tus
oraciones.
Tarea: Siga (continue) en la página 146 del paquete
---------------
Jueves
Objectivo: Refresh "the personal a" and use preterite forms of -er / -ir verbs to discuss past events
1- Lee la caja de gramática en la página 236
(review). Después, traduzca los siguientes oraciones:
a. I
saw my grandmother yesterday.
b. I hugged
my sister last week. (abrazar = to
hug)
c. He
called his aunt last July.
(llamar = to call)
d. You
(informal) picked up your friend Tony at the airport. (recoger = to pick up)
e. I
fed my dog Rufus last night. (dar follows the same conjugation pattern
as ver)
f.
They saw their friends at the hotel.
2- Preguntas de Repaso
3- Actividad de escuchar (actividad 9 en el paquete
de 8A, p. 68)
5- Selecciona (select) un grupo con que
trabajar. El grupo puede tener entre 3 y 5 personas.
6- Habla con tu grupo. ¿A qué lugares pueden
ir para hacer su video? ¿O qué lugares pueden simular? ¿Qué ideas
tienen? Escribe:
*
Cinco lugares dónde el grupo puede ir o simular
*
Dos actividades relacionadas con cada lugar (diez en total)
Tarea: Finish your list of places and activities (will be checked at the start of class tomorrow + must have names of all group members written on)
--------------------
Viernes
Objectivo: Review8A vocab quiz, take conjugation quiz and work on writing / filming music video projects
* * Turn in packets * *
1- Review 8A vocab quiz (taken Friday before spring break)
2- Take conjugation Socrative quiz
3- Group up + work on writing / filming music video projects. You should have all of your lyrics written by the end of today's class.
There will be more class time given next week to film and edit the projects in iMovie, but you will still need to do some filming on your own time!
next week-
Lunes: normal class
Martes: filming
Miércoles: normal class
Jueves: editing
* * Turn in packets * *
1- Review 8A vocab quiz (taken Friday before spring break)
2- Take conjugation Socrative quiz
3- Group up + work on writing / filming music video projects. You should have all of your lyrics written by the end of today's class.
There will be more class time given next week to film and edit the projects in iMovie, but you will still need to do some filming on your own time!
next week-
Lunes: normal class
Martes: filming
Miércoles: normal class
Jueves: editing
Music video projects will
be due Monday, 4/14 and the 8A test will happen on the same day.
No comments:
Post a Comment