++++++++++++++++++++++++++++++
SPANISH 1
Lunes
Objectivo: Review 3B vocabulary and complete a variety of communication exercises
Los Anuncios:
* Check status of Selena project in gradebook + contact me after class if there's a problem. If you tried to submit your project in Showbie and it's showing up unentered, please email me the project.
* The first check of the 3B homework packet will be this Wednesday. Please bring your packet with all assigned pages to class on Wednesday.
* Socrative quiz moved to end of this week (Friday), and will focus on the entire 3B vocabulary list
* Check status of Selena project in gradebook + contact me after class if there's a problem. If you tried to submit your project in Showbie and it's showing up unentered, please email me the project.
* The first check of the 3B homework packet will be this Wednesday. Please bring your packet with all assigned pages to class on Wednesday.
* Socrative quiz moved to end of this week (Friday), and will focus on the entire 3B vocabulary list
* There are bonus practice activities for 3B vocabulary posted with the links above. Flash is required, however, so they can't be done on iPads.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Español 1 Preguntas de Repaso:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Español 1 Preguntas de Repaso:
1. ¿Qué
te gusta hacer?
2. ¿Qué
le gusta hacer tu (family word / friend)?
3.
¿De dónde eres?
4.
¿De dónde es tu (family word / friend)?
5.
¿Cómo te llamas?
6.
¿Cómo se llama tu (family word / friend)?
7.
¿Cuántos años tienes?
8.
¿Cuántos años tiene tu (family word / friend)?
9.
¿Cuál es le fecha?
10.
¿Qué día es hoy?
11.
¿En qué estacion estamos?
12.
¿Qué hora es?
13.
¿Qué número viene antes de/después de (number)?
viene
= comes antes de = before después de = after
ex.
(Number) viene antes de/después de (number).
14.
¿Cuánto cuesta/n (food word), más o menos?
15.
¿Qué clase tienes en la (primera/segunda/tercera/ cuarta/quinta/sexta/séptima)
hora?
16.
¿Qué tipo de comida normalmente comes en el desayuno?
17.
¿Qué tipo de comida siempre comes en el almuerzo?
18.
¿Qué tipo de bebida nunca bebes en el almuerzo?
19.
¿Qué tiempo hace?
20.
¿Qué te gusta más, (verb) o (verb)?
21.
¿Qué te gustan más, (plural noun) o (plural noun)?
22.
¿Tienes hermanos?
23.
¿Cuántos hermanos tienes?
24.
¿Qué necesitas para la clase de (subject)?
25.
¿Cuál es tu clase favorita? ¿Por qué?
Remember: ¿Por qué?
= why / porque
= because
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
1- Complete "Silla Caliente" activity. Various students will be chosen at random to answer preguntas de repaso.
2- Review 3B vocabulary
3- Listen + rap along with song ¿Sabroso o malo? (song = la canción)
4- Last week we learned that adjectives in Spanish have to reflect whether the subject they describe is singular or plural. For example:
La galleta es sabrosa.
Las galletas son sabrosas.
This will also happen when describing people.
If we're describing one person, we'll use the singular adjective of ser, which is es. If we're describing a group, we'll use the plural adjective and
the plural form of ser, which is son.
El chico es talentoso.
Los chicos son talentosos.
Work with your Compañero C. Using the activity linked aquí, take turns reading each phrase and convering it from singular into plural, or from plural into singular. Also add the correct form the verb ser to your answer (es / son).
ex.
La chica trabajadora
Las chicas son trabajadoras.
5- Complete matamoscas (flyswatter) game focused on the following food groups:
if time - Talk through
activity 5 on p. 184.
Tarea: p. 111 and 112 in packet (DUE TOMORROW - COMPLETE TONIGHT!)
4- If time, students selected to share projects with the class (you must share if you are selected)
----------------
Martes
Objective:
Use all conjugations of the verb ser
to describe what people are like
1- Read la
caja de gramática on p. 192
2- Repeat conjugations two times. Students
randomly quizzed on ser conjugations.
3- Up to this point we've learned several
different questions using the verb ser.
For example:
¿Cómo eres? (What are
you like?)
Soy....
¿Cómo es (persona)? (What
is [person] like?)
Es ....
¿De dónde eres? (Where are you from?)
Soy de....
¿De dónde es (persona?) (Where is
[person] from?)
Es
de....
¿Qué hora es? (What time is it?)
Son
las... / Es la...
¿Cuál es la fecha? (What's the date?)
Hoy es...
¿Cuál es tu clase favorita? (What's your favorite class?)
Mi clase favorita es...
Talk with three different people. Each time
take turns asking and answering the questions above.
4- Turn to page 82 in the book. Review personalidad words as a group.
5- Complete rotating discussion activity.
During the activity, the question asker will ask a variation of ¿Cómo [ser]? depending on the subject
for each picture. The question asker will need to repeat the correct conjugation
of ser and also use the correct
personality word from p. 82.
ejemplo:
¿Cómo es la chica?
La chica es graciosa.
Tarea: locate and save five pictures for ONE pronoun
from each category
1. yo (you should
be in this picture!)
2. tú (this
picture can be of any one person)
3. él / ella / Usted (this
picture can be of any one person - must be different than picture 2)
4. nosotros / nosotras (you should
be in this picture!)
5. ellos / ellas / Ustedes (this picture can be of any group of people)
All pictures must be 100% school appropriate.
----------------
Miércoles
Objectivo: Use ser to describe both personality and food
1- Open to p. 193, act. 22. Work with your Compañero A. Take turns creating a
grammatically correct and comprehensible sentence for each of the words in the
box on the left. Make sure to conjugate ser
correctly and make change adjectives (masculine/feminine + singular/plural) as
necessary.
ex. Yo soy talentosa.
2- Complete listening activity 21 on p.
193 (Remember that when using ser to describe food, we use es to describe a singular word and son to describe a plural word)
3- Directions for personality profile project: Create a multi-slide presentation in
Keynote. Use the categories listed at the end of Tuesday's post. Each slide
needs a picture and at least one complete sentence written in Spanish. To
receive full credit, you must choose the correct conjugation of ser and modify adjectives as
necessary (i.e. make them masculine/feminine
and/or singular/plural) and choose two
personality adjectives for each category.
(review Sr. Kargol's example) + begin working in class
Tarea: Work on ser personality
project at home (To be turned in on Friday)
--------------
Jueves
Objectivo: Refresh 3B food vocabulary and use
prefiero (I prefer) and prefieres (you prefer) to discuss food preferences
1- Rompehielos: Read about el mate on p.
185 (top of page). Consider and discuss the question at the bottom of the
page. (3 minutes)
2- Watch brief Spanish language news video on mate. Which Spanish words did you recognize while listening?
3- Review all 3B vocabulary as a group
4- Complete act. 7 on p. 185 (write answers)
5- Talk with your Compañero A. Follow the model. Replace the underlined word with
different things that you wrote in activity 7. Make at least five statements
each and respond to at least five statements.
6- Complete rotating partner task using preferir (to prefer). Use the model from
act. 11 on p. 187.
Tarea: Finish ser personality project at home (due tomorrow! be ready to share it with the entire class)
------------------
Viernes
Objectivo: Share ser personality projects + assess knowledge through Socrative quiz
1- Share ser
personality projects with your equipo (packets returned)
2- Turn in projects using Showbie
3- Complete 3B vocab quiz
3- Complete 3B vocab quiz
4- If time, students selected to share projects with the class (you must share if you are selected)
Spring break practice idea: Look over the Español 1 Preguntas de Repaso at the top of this week's post. Write answers to each one of the questions.
¡Que les vaya bien las vacaciones de primavera!
+++++++++++++++++++++++++++++
SPANISH 2
Lunes
Objectivo: Review 8A vocabulary and complete a variety of communication exercises
Los Anuncios:
* Check status of La Misma Luna project in gradebook + contact me after class if there's a problem. If you tried to submit your project in Showbie and it's showing up unentered, please email me the project.
* Socrative quiz moved to end of this week (Friday), and will focus on the entire 8A vocabulary list
* Check status of La Misma Luna project in gradebook + contact me after class if there's a problem. If you tried to submit your project in Showbie and it's showing up unentered, please email me the project.
* Socrative quiz moved to end of this week (Friday), and will focus on the entire 8A vocabulary list
* There are bonus practice activities for 8A vocabulary posted with the links above. Flash is required, however, so they can't be done on iPads.
1- Rompehielos:
Haz actividad con Español 2 Preguntas de Repaso:
1. ¿Qué piensas hacer
(palabra/frase de futuro i.e. mañana)?
2. ¿Qué te falta/n para (verbo
i.e. estudiar)?
3. ¿Qué tienes que hacer hoy?
4. ¿Cuáles son los quehaceres que normalmente tienes que hacer en
tu casa?
5. ¿Qué siempre/nunca haces en (lugar i.e. el centro
comercial)
6. ¿Para ti, qué es la clase más interesante? ¿Y la clase menos
interesante?
7. ¿Qué te gusta más, (verbo
i.e. ir
al cine) o (verbo i.e. ir a los
conciertos)? ¿Por qué?
8. ¿Qué es tu plato principal favorito? ¿Y el postre?
9. Qué compraste (palabra/frase del pasado i.e. la semana pasada)?
10. ¿Qué música escuchaste recientamente?
(en español, most
musical genres follow the pattern la
música _____, such as la música rock,
la música hip hop, etc).
11. ¿Qué tipo de ropa llevas hoy?
12. ¿Y qué llevaste ayer?
13. ¿Qué hiciste (palabra/frase del pasado i.e. ayer)?
(What did you do....?)
14. ¿Adónde fuiste (palabra/frase del pasado i.e. el verano pasado)? (Where did you go?)
15. ¿Qué están haciendo los miembros de tu familia ahora?
16. ¿Buscaste (cosa/cosas) ayer?
(use DOP in answer = i.e. Sí, las busqué).
17. ¿Qué posesión en tu dormitorio te gusta más? ¿Por qué?
18. ¿Qué le dices a tu hermana cuando el cuarto está desordenado?
19. ¿Qué te gustan más, (plural noun i.e.
las fresas) o (plural noun i.e. los plátanos)?
20. ¿Qué pides de bebida en tu restaurante favorito?
21. ¿Cuál es la fecha?
22. ¿Cuánto cuesta/n (cosa / cosas)?
23. ¿Para ti, qué es la comida más rica? ¿Y la comida menos rica?
24. ¿Qué compró tu (miembro de famalia/amigo/amiga) el año pasado?
25. ¿A qué hora normalmente regresas a casa?
2- Repasar vocabulario del capítulo 8A como
grupo
3- Escucha canción de rap ¿Adónde fuiste? (letra aquí) + Mira los conjugaciones del verbo hacer en el pretérito:
4- Complete rotating discussion task in
groups of four. Take turns being the question asker. The question asker will
ask one the first question to one person of the group, and the other members
will need to answer the second question with different answers.
¿Adónde fuiste? Fui
a la escuela.
¿Qué viste? Vi
muchos pupitres.
5- Habla con tu Compañero A. Haz las actividades 8 y 9 en la página 225. (No necesitas escribir tus respuestas, pero
necesitas ser capaz de (be able to) responder
después de la activdad).
(Note that act. 8 requires you to compare
different activities, while act. 9 requires you to explain which place you
would rather visit and why).
Tarea: p. 253 y 254 en el paquete
---------------
Martes
Objectivo:
Conjugate regular -er and -ir verbs in the preterite to discuss
past actions
1- Habla con tu Compañero B. Lee la caja de gramática en la página 230. También lee el lado derecha de la lista de
vocabulario. Sé listo de compartir que aprendiste con la clase (Be ready to share with the class what you
learned).
2- Discuss:
What are the endings of regular -er
and -ir verbs in the preterite?
What do you notice about the nosotros/nosotras
forms?
4- Make sure that the following verbs are in
a different "mental file" for irregular preterite verb: ir/ser, ver, hacer
5- Trabaja con diferentes personas.
Pregúntales (ask them) los siguintes preguntas?
1: A: ¿Qué
viste? (What did you see?)
B: Yo vi mucha arena, el mar y
unos anteojos de sol.
2: A:¿Qué
hiciste? (What did you do?)
B: Yo nadé en el mar y tomé el
sol.
3: B: ¿Adónde
fui? (Where did I go?)
A:¡Tu fuiste a la playa! (You went to the beach!)
6- Haz rompecabezas (puzzle) como una carrera de cinco minutos (as a five-minute race). Necesitas dibujar un circulo alrededor de (around) cada respuesta, y también definir (define) que cada palabra significa en inglés.
si hay tiempo - act 7. escuchar p. 224
Tarea: Haz la página 256 en el paquete
---------------
Miércoles
Objectivo: Use "the personal a" to describe actions in which the direct object
is a person (or pet)
1- Rompehielos: Practica
la pregunta por abajo con tu Compañero
B. Usa los dibujos en la página 225 ( actividad 8).
¿Te gusta __________ cuando vas de vacaciones?
Sí, me gusta mucho __________ cuando voy de vacaciones.
Sí, me gusta __________ cuando voy de vacaciones.
No, no me gusta nada
______________ cuando voy de vacaciones.
2- Con el mismo compañero, lee la caja de
gramática en la página 236.
3- Based on the reading and last night's
homework, what is "the personal a?"
When do we use it? Is it only used with people?
4- Repasar parte D de la tarea como clase
5- Trabaja con tu Compañero B. Lee la rima de la actividad 26 en la página 236. Debes
cambiar (change) las palabras mi abuela por las otras palabras (tíos,
hermano, etc).
6- Ask at least six different combinations of
questions below using the verbs, family members and past time expressions
below. Remember that we use the personal a
with direct objects (tu abuelo) and
not with direct object pronouns (lo).
Therefore, we'll use the personal a in the question (with the direct
object), but not in the answer (with the direct object pronoun).
¿Visitaste a tu hermano mayor el mes
pasado? (use
personal a)
---------------------------------------------------------------------------------------
Sí, lo visité. (Yes, I visited him). (no personal a)
No, lo visité el año pasado. (No, I visited him last year).
No, no lo visité. (No,
I didn't visit him).
---------------------------------------------------------------------------------------
visitar (to visit) tu tía ayer
ver (to see) tus primos el año pasado
saludar (to greet) tu abuelita en enero
besar (to kiss) tus padres la semana pasada
abrazar (to hug) tus amigos hace
tres días
recoger (to pick up) tus mascotas
(pets) hace
20 minutos
ayudar (to help) tu sobrino en 2012
7- Repasar como clase
Tarea: p. 145 en el paquete
---------------
Jueves
Objectivo: Use regular and irregular
preterite verbs to describe past events
1- Repasar las reglas (the rules) del
pretérito de español. Escribe tus respuestas con tu Compañero A.
2 - Juego (game): ESPIAS Y INFORMANTES
Instructions: Group into teams of 5. One person is designated a spy [espia]. Another person is a listener [escuchador]. The remaining three are reporters [reporteros]. One the teams are solidified, espias will rotate and sit in with another team and escuchadores will head into the hallway. Sr. Kargol will read a story in Spanish. The reporteros will listen attentavely and try to remember as much of the story as possible (NO WRITTEN NOTES ALLOWED!) After the story is read twice, the escuchadores will be allowed to reenter the room and join their teams. The job of the reporteros is to explain as much of the story as possible WITHOUT writing anything (in any language) and without speaking any English. The job of the espia is to ensure that reporteros follow these rules. After a few minutes of reporting, each escuchador will repeat the story to the best of his/her ability. The team whose escuchador repeats the story with the most accuracy and detail wins!
3- Begin working on homework project in
Keynote
Tarea: Create a simple, photo-only
project in Keynote focused on a trip that you took in the past. (If you prefer you can make up your story and use drawings instead of pictures). On a separate piece of paper, write answers
to the four questions below.
1. ¿Adónde fuiste?
2. ¿Qué hiciste?
3. ¿Qué más hiciste?
4. ¿Qué viste?
5. ¿Qué te gustó/gustaron más? (what
did you like the most?)
----------------
Viernes
Objectivo: Complete entrevista (interview) projects and share with the class
1- Entrevista
(Interview): Habla con un otro
estudiante. Pregúntale (ask him/her) las preguntas de ayer. Escribe sus respuestas en la tercera persona (forma de él / ella / Ud.).
ejemplo:
¿Adónde fuiste el año pasado?
Yo fui a California con mis padres.
YOU WRITE: Ella fue a California con sus padres. (in third person)
2- Submit Keynote presentations using Showbie
3 - Haz prueba de vocabulario
3 - Haz prueba de vocabulario
4- Students randomly selected to share about
his/her partner's vacation
Spring break practice idea: Look over the Español 2 Preguntas de Repaso at the top of this week's post. Write answers to
each one of the questions.
¡Que les vaya bien las vacaciones
de primavera!
No comments:
Post a Comment