Spanish 1
Monday - objective: use personality traits vocabulary to describe yourself and
others
Classwork:
1) review to talk about what you and others are like vocabulary on p. 82 (back side of yellow sheet)
+ review target language below:
1) review to talk about what you and others are like vocabulary on p. 82 (back side of yellow sheet)
+ review target language below:
¿Cómo eres?
What are you
like?
Soy artístico
y simpático.
I'm
artistic and nice. (masculine)
Soy talentosa
y trabajadora.
I'm
talented and hard-working. (feminine)
Personality
words that do not change based on
masculine / feminine:
depostista * - athletic
impaciente - impatient
inteligente - intelligent
paciente - patient
socieable - sociable (social)
* doesn't change, despite the fact that
it ends with the letter 'a'.
2) Create a chart in your notebook like the one below:
nombre
|
es
|
1. Tomás
|
bueno y atrevido
|
2. Ana
|
paciente y estudiosa
|
3. Juanita
|
ordenada y estudiosa
|
4. etc...
|
|
5.
|
Speak with five different people, filling in two personality
adjectives for each. Be sure to write the correct (masculine or feminine)
adjective if it's an adjective that changes to match its subject!
Homework: using all 18 personality vocab words, create a personality chart
to describe yourself. Use the starter chart below as a guide (note: a veces = sometimes). The chart should
be true and describe you accurately.
soy (I am)
|
no soy (I am not)
|
a veces soy (I am sometimes)
|
artístico
|
perezoso
|
impaciente
|
bueno
|
serio
|
gracioso
|
etc...
|
(due tomorrow)
----------------------------
Tuesday - objective: use adjectives to describe your personality and the
personalities of others
Classwork:
1) listening activities 1 and 2, p. 57
1) listening activities 1 and 2, p. 57
2) Read third-person vocab below:
------------------THIRD
PERSON---------------------
(used
to talk about someone other than you or I)
¿Cómo es él? Él es perezoso y talentoso.
¿Cómo es ella? Ella es
artística y sociable.
¿Cómo se llama? (Él) se llama Juan.
(Ella) se llama Anita.
¿Qué le gusta hacer? (A
él) le gusta correr.
(A ella) le gusta nadar.
3) act. 5, p. 62
Homework: no hay
----------------------------
Wednesday -
no hay escuela.
no hay escuela.
----------------------------
Thursday - objective: use personality and likes vocabulary to describe other people
Classwork:
1) act. 6 + act. 7, p. 63
2) complete ¿Cómo es la persona? activity from PowerPoint (must be made up in class after school)
1) act. 6 + act. 7, p. 63
2) complete ¿Cómo es la persona? activity from PowerPoint (must be made up in class after school)
Homework: Choose any three people you know and write three sentences using the third person. For each sentence, indicate two personality traits that he/she is and one personality trait that he/she is not.
Example:
Bob es paciente y trabajador. No es impaciente.
Example:
Bob es paciente y trabajador. No es impaciente.
----------------------------
Friday - objective: 1) introduce
classmates based on names, likes and personality traits, 2) Complete listening and speaking
exercises related to Videohistoria
Classwork:
1) introduce a classmate using information from yesterday's homework assignment (if missed, may be made up by introducing another person to Señor Kargol in Spanish)
2) Complete act. 3 + act. 4, p. 61 after watching Videohistoria
1) introduce a classmate using information from yesterday's homework assignment (if missed, may be made up by introducing another person to Señor Kargol in Spanish)
2) Complete act. 3 + act. 4, p. 61 after watching Videohistoria
______________________________ ______________________________ _______
Spanish 2
Monday - objective: Discuss household items using 6A vocabulary
Classwork:
1) Read below + write tengo / no tengo statements about your own bedroom.
un
- a / an (masculine)
una - a /
an (feminine)
unos -
some (masculine)
unas -
some (feminine)
ni
/ ni -
neither / nor
Yo tengo un armario, un espejo y unas mesitas en mi dormitorio.
Yo no tengo (ni) una alfombra ni una cómoda.
Ella tiene un estante, unas cortinas y una alfombra.
Ella no tiene (ni) un televisor ni un despertador.
Yo tengo un armario, un espejo y unas mesitas en mi dormitorio.
Yo no tengo (ni) una alfombra ni una cómoda.
Ella tiene un estante, unas cortinas y una alfombra.
Ella no tiene (ni) un televisor ni un despertador.
-------------
¿Qué tienes en tu dormitorio? Yo tengo...
¿Qué no tienes en tu dormatorio? Yo no tengo...
¿Qué tiene él/ella en Él/ella tiene
______
su dormatorio? en su
dormitorio.
Nombre
|
Tiene
|
No tiene
|
Juan
|
una cama, unas cortinas, un armario
|
un armario, una cómoda, un despertador
|
Anita
|
un estante, una mesita, una alfombra
|
una mesita, un armario, una cómoda
|
etc.
|
||
Él se llama
Juan. Tiene una cama, unas cortinas y un armario en su dormitorio.
Él
no tiene ni un armario, ni una cómoda, ni un despertador en su dormitorio.
Ella se llama
Anita. Tiene un estante, una mesita y una alfombra en su dormitorio.
Ella
no tiene ni una mesita, ni un armario, ni una cómoda en su dormitorio.
Homework: Create a chart of ten items you have in your bedroom. Use an
English-Spanish dictionary or www.wordreference.com to look up unknown words.
Bring to tomorrow's class to use with a discussion activity. (start early if time)
----------------------------
Tuesday - objective: Communicate with classmates about colors and bedroom items
Classwork:
1) Read target language below + write 10 true statements about yourself
TARGET LANGUAGE 1
Q: ¿Qué tienes en tu dormitorio?
A: Yo tengo una alfombra y una cortinas en mi dormitorio.
Q: ¿De qué color es tu alfombra?
¿De qué color son tus cortinas?
A: Mi alfombra es roja.
Mis cortinas son negras.
1) Read target language below + write 10 true statements about yourself
TARGET LANGUAGE 1
Q: ¿Qué tienes en tu dormitorio?
A: Yo tengo una alfombra y una cortinas en mi dormitorio.
Q: ¿De qué color es tu alfombra?
¿De qué color son tus cortinas?
A: Mi alfombra es roja.
Mis cortinas son negras.
TARGET LANGUAGE 2
algo = something /
anything
¿Tienes algo amarillo
en tu dormitorio?
Sí.
Mis cortinas son amarillas.
No,
no tengo nada amarilla
en mi dormitorio.
Homework: no hay
----------------------------
Wednesday -
no hay escuela.
no hay escuela.
----------------------------
Thursday - objective: 1) use colors to describe classroom and bedroom objects 2) review test
Classwork: 1) listening act. 1, p. 95 (must be made up in A-103)
Homework: Resubmit restaurant review paragraphs with subject-adjective
errors corrected (due tomorrow, 5
points)
----------------------------
Friday - objective: use electrical equipment vocab and adjective vocab to analyze and
discuss Videohistoria
Classwork:
1) Study remaining chapter vocab from p. 122. Add additional terms to list: mobile device (dispositivo móvil), mp3 player (reproductor de MP3), tablet (tableta), laptop (ordenador poratíl / notebook)
1) Study remaining chapter vocab from p. 122. Add additional terms to list: mobile device (dispositivo móvil), mp3 player (reproductor de MP3), tablet (tableta), laptop (ordenador poratíl / notebook)
2- Write three questions and answers using the target language below.
¿Tienes tu propio/a televisor en tu
dormitorio?
Sí,
tengo mi propio televisor en mi dormitorio.
No,
no tengo mi propio televisor en mi dormitorio.
3) Complete act. 3 and act. 4 on p. 99
No comments:
Post a Comment