Sunday, November 3, 2013

Week of Nov. 4-8


Spanish 1

Monday - objective:  use personality traits vocabulary to describe yourself and others

Classwork:  

1) review to talk about what you and others are like vocabulary on p. 82 (back side of yellow sheet)

+ review target language below:


¿Cómo eres?      

 What are you like?

Soy artístico y simpático.

I'm artistic and nice.                      (masculine)

Soy talentosa y trabajadora.             

I'm talented and hard-working.    (feminine)



Personality words that do not change based on masculine / feminine:

depostista *                     -     athletic
impaciente                      -     impatient
inteligente                         -   intelligent
paciente                           -    patient
socieable                           -  sociable   (social)

*  doesn't change, despite the fact that it ends with the letter 'a'. 

2) Create a chart in your notebook like the one below:

nombre
es
1. Tomás

bueno y atrevido
2. Ana
paciente y estudiosa

3. Juanita

ordenada y estudiosa
4. etc... 


5.


Speak with five different people, filling in two personality adjectives for each. Be sure to write the correct (masculine or feminine) adjective if it's an adjective that changes to match its subject! 




Homework:  using all 18 personality vocab words, create a personality chart to describe yourself. Use the starter chart below as a guide (note: a veces = sometimes). The chart should be true and describe you accurately. 


soy  (I am)
no soy  (I am not)
a veces soy (I am sometimes)
artístico
perezoso
impaciente
bueno
serio
gracioso
etc... 



(due tomorrow)


----------------------------


Tuesday - objective:  use adjectives to describe your personality and the personalities of others

Classwork:  

1) listening activities 1 and 2, p. 57 

2) Read third-person vocab below: 



------------------THIRD PERSON---------------------
(used to talk about someone other than you or I)

¿Cómo es él?                          Él es perezoso y talentoso.

¿Cómo es ella?                       Ella es artística y sociable.

¿Cómo se llama?                    (Él) se llama Juan.
                                            (Ella) se llama Anita.

¿Qué le gusta hacer?              (A él) le gusta correr.
                                             (A ella) le gusta nadar. 

3)  act. 5, p. 62


Homework:  no hay

----------------------------

Wednesday - 

no hay escuela.

----------------------------

Thursday - objective:  use personality and likes vocabulary to describe other people

Classwork:  

1) act. 6 + act. 7, p. 63

2) complete ¿Cómo es la persona? activity from PowerPoint (must be made up in class after school) 

Homework:  Choose any three people you know and write three sentences using the third person. For each sentence, indicate two personality traits that he/she is and one personality trait that he/she is not. 

Example:

           Bob es paciente y trabajador. No es impaciente. 

----------------------------

Friday - objective:   1) introduce classmates based on names, likes and personality traits,  2) Complete listening and speaking exercises related to Videohistoria

Classwork:  

1) introduce a classmate using information from yesterday's homework assignment (if missed, may be made up by introducing another person to Señor Kargol in Spanish)

2) Complete act. 3 + act. 4, p. 61 after watching Videohistoria 



___________________________________________________________________


Spanish 2

Monday - objective:  Discuss household items using 6A vocabulary

Classwork:  

1) Read below + write tengo / no tengo statements about your own bedroom. 

un          -          a / an  (masculine)
una       -           a / an   (feminine)

unos      -            some (masculine)
unas      -            some (feminine)

ni / ni    -           neither / nor


Yo tengo un armario, un espejo y unas mesitas en mi dormitorio.

Yo no tengo (ni) una alfombra ni una cómoda.

Ella tiene un estante, unas cortinas y una alfombra.

Ella no tiene (ni) un televisor ni un despertador.

-------------


¿Qué tienes en tu dormitorio?              Yo tengo...

¿Qué no tienes en tu dormatorio?        Yo no tengo...

¿Qué tiene él/ella en                           Él/ella tiene ______
su dormatorio?                                    en su dormitorio.

          
 2) Complete the following chart focusing on three different people, using friends, siblings or family members as examples. 




Nombre
Tiene
No tiene
Juan
una cama, unas cortinas, un armario
un armario, una cómoda, un despertador
Anita
un estante, una mesita, una alfombra
una mesita, un armario, una cómoda
etc.











Él se llama Juan. Tiene una cama, unas cortinas y un armario en su dormitorio.

Él no tiene ni un armario, ni una cómoda, ni un despertador en su dormitorio.


Ella se llama Anita. Tiene un estante, una mesita y una alfombra en su dormitorio.

Ella no tiene ni una mesita, ni un armario, ni una cómoda en su dormitorio.


Homework:  Create a chart of ten items you have in your bedroom. Use an English-Spanish dictionary or www.wordreference.com to look up unknown words. Bring to tomorrow's class to use with a discussion activity.   (start early if time)
 

----------------------------


Tuesday - objective:  Communicate with classmates about colors and bedroom items

Classwork: 

1) Read target language below + write 10 true statements about yourself


TARGET LANGUAGE  1


Q:     ¿Qué tienes en tu dormitorio?          

A:     Yo tengo una alfombra y una cortinas en mi dormitorio.

Q:     ¿De qué color es tu alfombra?
        ¿De qué color son tus cortinas?

A:      Mi alfombra es roja.
         Mis cortinas son negras.

TARGET LANGUAGE  2


algo               =        something / anything

¿Tienes algo amarillo en tu dormitorio?
      
Sí. Mis cortinas son amarillas.
      
No, no tengo nada amarilla en mi dormitorio.

Homework: no hay


----------------------------

Wednesday - 

no hay escuela.

----------------------------

Thursday - objective:  1) use colors to describe classroom and bedroom objects  2) review test

Classwork:  1) listening act. 1, p. 95   (must be made up in A-103) 

Homework: Resubmit restaurant review paragraphs with subject-adjective errors corrected  (due tomorrow, 5 points) 


----------------------------

Friday - objective:  use electrical equipment vocab and adjective vocab to analyze and discuss Videohistoria

Classwork:  

1) Study remaining chapter vocab from p. 122. Add additional terms to list: mobile device  (dispositivo móvil), mp3 player (reproductor de MP3), tablet (tableta), laptop (ordenador poratíl / notebook)


2- Write three questions and answers using the target language below.

            ¿Tienes tu propio/a televisor en tu dormitorio?

            Sí, tengo mi propio televisor en mi dormitorio.

            No, no tengo mi propio televisor en mi dormitorio.

3)  Complete act. 3 and act. 4 on p. 99
 

No comments:

Post a Comment