Spanish 1
Monday - objective: use family vocabulary and possessive pronouns mi (my) / tu (your) to describe familiy
relationships
++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++
Family Presentations this Thursday! (11/21/13)
For this assignment each
student will need to discuss three different family members in front of the
class en español.
To receive full credit you must:
* show photos of each family
member to the class using the document camera (if you don't have pictures of a
particular family member, choose someone else!)
* speak in a clear, audible
voice
* use correct Spanish
vocabulary and grammar
* include the following
information in your presentation:
- your name (me llamo Juan)
- the name of each family member (ella se llama Ana)
- your family relationship to each person (es mi tía)
- two positive personality traits (es atrevida y reservada)
- two negative personality traits (no es sociable ni perezosa)
This assignment
will be worth 25 points and the SHS make-up policy will be strictly followed.
Anyone who misses
Thursday must make up the assignment at lunch or after school on Friday, as
Friday's class will be dedicated to taking the 1B test.
++++++++++++++++++++++
Classwork:
1) Read target language below + create chart:
NO MAKE-UPS WILL BE
ALLOWED AFTER THANKSGIVING BREAK FOR ANYONE WHO WAS IN ATTENDANCE ON THURSDAY (11/21)
OR FRIDAY (11/22).
la madre -
the mother
el padre - the father
el hermano - the
brother
la hermana - the sister
el hijo - the son
la hija - the daughter
el primo - the cousin (male)
la prima -
the cousin (female)
la tía - the aunt
el tío - the uncle
el abuelo - the grandfather
la abuela -
the grandmother
mi - my
tu -
your
mí - me
tú - you (informal)
Choose three different family members and create this
chart in your notebook, using accurate information to describe each person.
Remember, yo
tengo means "I have."
¿Tienes un/una ______________?
|
¿Cómo se llama tu ____________?
|
¿Cómo es tu _________________?
|
Yo tengo un abuelo.
|
(Él) se llama Bill.
|
(Él) es simpático y paciente. No es antipático.
|
Yo tengo una hermana.
|
(Ella) se llama Lynn.
|
(Ella) es graciosa y inteligente. No es impaciente.
|
Yo tengo un tío.
|
(Él) se llama Paul.
|
(Él) es artístico y sociable. No es reservado.
|
To
ask specific questions:
¿Es tu
tío trabajador?
Sí, (él) es trabajador. A veces (él) es trabjador.
No, (él) no es trabajador. No tengo un tío.
2) Using personality traits vocab and the "to ask specific questions" language above, write 10 statements about family members
Homework: p. 50 + 51 in HW packet (10 points)
----------------------------
Tuesday - objective: review order of adjectives and complete a
variety of reading and speaking exercises
¿Eres
un chico ¿Eres una
chica graciosa?
reservado?
Sí, soy un chico Sí, soy una chica graciosa.
reservado.
No, no soy un chico No, no soy una chica
reservado. graciosa.
A veces soy un chico A veces soy una chica
reservado. graciosa.
Classwork:
1) using vocab cards, talk to 10 different people and ask/answer Qs using chico/ chica TL on screen (write out in notebook as make-up exercise)
2) act. 26, p. 74
3) act. 28, p. 75 (mejor = better)
4) complete lectura on p. 76. Take turns reading aloud, color by color. When done, speak through ¿Comprendes? Qs on p. 77
1) using vocab cards, talk to 10 different people and ask/answer Qs using chico/ chica TL on screen (write out in notebook as make-up exercise)
2) act. 26, p. 74
3) act. 28, p. 75 (mejor = better)
4) complete lectura on p. 76. Take turns reading aloud, color by color. When done, speak through ¿Comprendes? Qs on p. 77
Homework: p. 28 in packet
----------------------------
Wednesday - objective: complete brief "apprentice" skits using likes/dislikes + personality
vocabulary
Classwork: do skits following instructions below:
el aprendiz - the
apprentice
Instrucciones: Work in a group of four. One person in the
group will be Señor Trump, the others will be los aprendices (the apprentices).
Write a skit in which each person has a
minimum of three different lines. Ask/answer Qs about personality,
likes/dislikes, names, where you're from, etc.
Preguntas
útiles (Useful questions):
¿Cómo eres? (Según mi familia)
Soy
... /
No soy ...
A
veces soy …
¿Eres perezoso? ¡No, no soy perezoso!
¿Cómo te llamas? Me llamo
/ Soy
¿De dónde eres? Soy de....
¿Qué es tu color favorito? Mi color favorito es...
¿Qué te gusta hacer? A mí me gusta mucho...
A
mí no me gusta nada …
¿Tienes hermanos? Sí, tengo un hermano.
Sí, tengo una hermana.
Sí, tengo dos hermanas y un hermano.
No, no tengo hermanos.
You will have 20 minutes to
write/pratice, then it's showtime!
Homework: Work on family presentations (due tomorrow) + find/print pictures
----------------------------
Thursday - objective: complete family presentation
Classwork: family presentations (25 points, scroll up to Monday for complete assignment description)
Homework: Repaso
crosswork puzzle, p. 29 in packet +
study for 1B test (tomorrow)
----------------------------
Friday - objective: take 1B test
Classwork: take 1B test
Homework: Have a great Thanksgiving break! (¡Qué pases el día de acción de gracias muy bien!)
______________________________ ______________________________ _______
Spanish 2
Monday - objective: use más/menos
que +
mejor/peor que + mayor/menor que to
make comparisons
++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++
El viernes vamos a hacer una presentación sobre
nuestros propios dormitorios, o nuestros dormitorios ideales.
On Friday we're going to do
presentations about our own bedrooms, or about our ideal bedrooms.
Debes incluir (you must include):
5 cosas
colores
la mejor cosa + donde está
la peor cosa
+ donde está
una comparación
Cinco de tus
(propias) cosas (five of your own
things)
Yo tengo mi propia tableta y unas cortinas azules.
Unos colors para
describir tus cosas: (some colors)
Mi alfombra es roja y mi televisor es negro.
La mejor cosa tu
dormitorio (the best thing in
your room)
La mejor cosa en mi dormitorio es mi equipo de sonido.
Está a la derecha de la ventana.
Las mejores cosas en mi dormitorio son mis libros. Están
en el estante.
La peor cosa de tu
dormitorio (the worst thing)
La peor cosa en mi dormitorio es mi despertador. Está
encima de mi mesita.
Una comparación
Mi cama es más grande que la cama de mi hermano.
++++++++++++++++++++++
Classwork:
1) Large communication activity using .PPT.
2) complete act. 12 on p. 103 + comparative extension below
1) Large communication activity using .PPT.
2) complete act. 12 on p. 103 + comparative extension below
¿Qué tiene más/menos rojo,
la bandera de Colombia o la bandera de Costa
Rica?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
La bandera de Costa Rica tiene más rojo que la banera de Colombia.
La bandera de Colombia tiene menos rojo que la bandera
de Costa Rica.
La bandera de Argentina tiene la misma cantidad
de blanco que la bandera de Paraguay.
La bandera de Honduras no tiene verde.
Homework: Write eight comparative sentences comparing two different
people you know (use act. 18, p. 106 is a guide )
----------------------------
Tuesday - objective: use el/la
más/menos + el/la mejor/peor to make superlative
statements
Classwork:
1) read gramática box on top of p. 110
2) complete act. 24 (use corresponding questions and bonus questions below)
1) read gramática box on top of p. 110
2) complete act. 24 (use corresponding questions and bonus questions below)
1] ¿Quién es la persona
más inteligente?
2] ¿Quién es el peor
actor? (o la peor actriz?)
3] ¿Cuales son las clases
más interesantes?
4] ¿Qué es el
videojuego menos divertido?
5] ¿Cuales son los
mejores libros?
6] ¿Qué es el color
menos bonito?
+ 7] ¿Qué es el color
más bonito?
8] ¿Qué es la mejor tienda? (tienda = store)
3) complete act. 25
----------------------------
Wednesday - objective: learn numbers 100 through 1000
Classwork:
1) Watch numbers video
+ read notes below (how to count to a billion in Spanish!)
2) In notebook, write down 10 different numbers between 101 and 1,000. Next to each number, write the number as a word.
3) Listening activity 5 on p. 25 in packet
1) Watch numbers video
+ read notes below (how to count to a billion in Spanish!)
cien 100
ciento uno 101
ciento dos 102
ciento tres 103
ciento noventa y nueve 199
doscientos 200
doscientos uno 201
doscientos dos 202
trescientos 300
cuatrocientos 400
quinientos 500
seiscientos 600
setecientos 700
ochocientos 800
novecientos 900
mil 1000
dos mil 2000
tres mil 3000
ciento mil 100,000
millón 1,000,000
mil millónes 1,000,000,000
2) In notebook, write down 10 different numbers between 101 and 1,000. Next to each number, write the number as a word.
3) Listening activity 5 on p. 25 in packet
Homework: work on bedroom project (due Friday)
----------------------------
Thursday - objective: use stem-changing verbs poder / dormir for a variety of communication exercises
Classwork:
1) read gramática box on p. 112
1) read gramática box on p. 112
2) complete target language exercise below:
Traduzca cada pregunta al español.
Traslate each question into
Spanish.
(tú form)
1] Can you speak Spanish?
2] Do you sleep in a bed or on a couch?
3] Do you sleep in class?
4] Can you play guitar?
5]
Can you play the piano?
3) respond to the questions using the yo form
4) read act. 29 aloud and fill in each blank with
the correct form of dormir / poder.
Write answers in notebook.
5) Talk through bonus questions + create some of your own:
¿Puedes montar en
bicicleta?
¿Duermes en tu dormitorio?
¿Puedes esquiar?
¿Duermes en clase?
¿Puedes hablar Ruso? (Russian)
¿Puede hablar Español su
padre?
¿Duermes en la oficina de la
escuela?
¿Duerme en la cocina (the
kitchen) tu perro?
Homework: - p. 109 in packet + prepare for dormitorio project
----------------------------
Friday - objective: complete bedroom description oral project
Classwork: Students do presentations on their bedroom or ideal bedroom.
Homework: Have a great Thanksgiving break! (¡Qué pases el día de acción de gracias muy bien!)
No comments:
Post a Comment