SPANISH 1
4A VOCAB LIST
4A VOCAB .PPT
Lunes
Objectivo: Review present tense ser conjugations + take 3B exam
1-
Discuss the following questions with EL PAVO:
- What does the Spanish verb ser translate to in English?
- What is the other Spanish verb
that also translates to this?
- What are the yo, tú, él/ella/Ud., nosotros and ellos/ellas/Uds. conjugations of ser?
Translate the following sentences
to Spanish using the correct conjugation of ser
for each:
The green beans are good for one's
health.
The onion is horrible.
You are my friend.
I am talented.
We are very intelligent.
2- Take 3B exam
Tarea:
1)
Submit final LA SALUD video
(or link to it) in Showbie
2) Submit all group members' names
in same Showbie folder (write them +
take screenshot + upload screenshot in folder)
3) Study the questions below and be
able answer them in tomorrow's class.
¿Según el video, son las grasas buenas para la salud?
Sí, según el video las grasas son
buenas....
No, según el video las grasas NO
son buenas....
¿Según el video, es el pollo malo para la salud?
Sí, según el video el pollo es
bueno....
No, según el video el pollo NO es
bueno....
¿Según el video, es importante caminar?
Sí, según el video es muy
importante caminar.
No, según el video NO es muy
importante caminar.
Be familiar enough with these
questions/answers and your own video to be able to accurately answer them in
class!
----------
Martes
Objectivo: Share LA SALUD projects with the class and
review 3B test
1 - Groups will be randomly selected
to share LA SALUD videos with class
2- Each member of the group will be
required to answer a question using the same pattern from last night's
homework.
3- Work with LA MOSTAZA. Read about
América del Sur on p. 202.
4- Watch video focusing on Las cataratas de Iguazú (Iguazú Falls)
---------
Miércoles
Objectivo: Learn 4A vocabulary (Los pasatiempos)
1- Review prepositions (x2)
2- Review chapter 4A objectives on
p. 207
3- Work with EL CAMARÓN. Read A Primera Vista on p. 208 and 209 out
loud. Using the new 4A vocab list and your current knowledge of Spanish, what
do you think these dialogues are about. Can you translate them into English?
Which words are difficult?
4- Review 4A vocab as a class (x2)
5- Complete listening activities 1
and 2 on p. 209
Tarea: Begin working on 4A 3-Way vocab (DUE FRIDAY)
----------
Jueves
Objectivo: Use 4A vocabulary to analyze Videohistoria and communicate about
hobbies
1- Review 4A vocab (x2) and focus on the verb IR + (read gramática
box on p. 218)
2- Work with LA CEREZA. Use the target language below to talk through activity 5 on p. 214. Once you finish, ask new questions using previously learned verbs. Use www.wordreference.com to look up new vocab. Conjugate verbs in the yo form of the present tense.
¿Qué haces en la clase de español?
Hablo español y estudio en la clase de español.
¿Qué haces en la clase de español?
Hablo español y estudio en la clase de español.
3- Read p. 211-212
of the Videohistoria script. Note unfamiliar words (use new 4A vocab list).
4- Watch Videohistoria
5- Complete activities 3 and 4 on
p. 213
Tarea: COMPLETE 3-WAY VOCAB (due tomorrow!)
----------
Viernes
Objectivo: Use conjugations of the
verb ir to discuss where you go and
how often
*
* pass up 3-Way vocab *
* (packet to be collected next
week)
1- Complete Preguntas de Repaso
2- Review 4A vocab (x1)
3- Focus on the verb ir and review adverbs of frequency:
Siempre - Always
Todos los días -
Every day
Mucho - A lot
A veces - Sometimes
Casi
nunca - Almost never
Nunca - Never
Look at act. 6 on p. 214: ¿Vas
mucho a....? What does the title of
the activity mean?
Using the headers from the
activity, write the place represented by each picture in the correct place on
your chart.
ex.
Todos los días Mucho A veces Nunca
Mi casa .... .... ....
4- Using the model below, work with EL AGUACATE and ask/answer questions using your chart from the previous activity.
¿Adónde vas a veces?
A veces voy a la / al piscina [para nadar].
¡No me digas!
¿Adónde vas a veces?
A veces voy a la / al piscina [para nadar].
¡No me digas!
5- Review answers
++++++++++++++++++++++++++++
SPANISH 2
Lunes
Objectivo: Review
-er/-ir preterite endings and take 8A exam
1-
Refresh endings for regular -er/-ir verbs in the preterite using aprender as an example:
yo aprendí nosotros
aprendimos
tú aprendiste vosotros
aprendisteis
él/ella/Ud. aprendió ellos/ellas/Uds.
aprendieron
+
Trabaja con un vecino (neighbor). Pregúntale las siguientes
preguntes:
¿Dónde aprendiste a nadar?
(Yo aprendí a nadar.... )
¿Dónde aprendiste a montar en bicicleta?
¿Cómo aprendió a hablar español tu hermano/a?
¿Con quién aprendieron a leer sus padres?
¿Cómo aprendimos a tocar un instrumento músical?
2 - HACER EXAMEN DEL CAPITULO 8A
Tarea:
1)
Submit final music video (or link to it) in Showbie
2) Submit final written lyrics for
your group with all group member's names included (in Showbie or turned in on a
paper copy)
3) Study and be able to answer the
below questions in the tú, él/ella/Ud., and ellos/ellas/Uds. forms
in relation to your group's music video. Tomorrow we will watch all group's
videos in class and each group member will be required to answer a variation of
one of the below questions:
¿Adónde fuiste / fue / fueron?
¿Qué hiciste / hizo / hicieron?
¿Qué viste /
vio / vieron?
¿Cómo viajaste /
viajó / viajaron?
(i.e. mode or transportation)
¿Qué compraste / compró / compraron?
example:
¿Cómo viajó Raúl? /
Viajó en avión y después en coche.
----------
Martes
Objectivo: Share videos
de música with the class and discuss details of associated viajes
1- Review rubric. Grades will be given on the group lesson
unless it is established that individuals did not make sufficient contributions
to the final product.
2- Randomly select groups. Videos
shared and questions asked/answered by students.
Tarea: Begin 3-way vocab for chapter 8B (DUE FRIDAY)
* (this
is a modified chapter that focuses on a small part of the recycling vocabulary
included in the book but mostly focuses on additional travel vocabulary and
expressions).
---------
Miércoles
Objectivo: Learn 8B vocabulary (travel + recycling theme)
1 - Preguntas de Repaso
2- Repasar vocabulario nuevo y inventar/actuar los acciónes como clase
2- Repasar vocabulario nuevo y inventar/actuar los acciónes como clase
3 - ¿Viajaste a un país extranjero o
un lugar lejano en el pasado? ¿En tu
opinión, cómo funciona el proceso normalmente? Escribe una lista de por lo
menos ocho pasos cronológicos en tu tableta o cuaderno.
(Did you travel to a foreign
country or a far-away place in the past? In your opinion, how does the process
normally work? Write a list of at least eight chronological steps in your iPad
or notebook).
4- Comparte tu lista con LA
TORTUGA.
5- Como clase, leer la caja de gramática en la página 262 (present tense of decir)
5- Como clase, leer la caja de gramática en la página 262 (present tense of decir)
Tarea: Continue working on 8B 3-way vocab + study
new vocabulary
----------
Jueves
Objectivo: Use the comparative and
superlative forms with travel vocab and present tense of decir to discuss travel plans
1- Repasar el vocabulario nuevo + presente del verbo decir
2 - Repasar la forma comparativa y
la forma superlativa:
COMPARATIVA: ¿Qué
dices ... es una maleta más grande que un maletín?
¡Claro!
Digo que el maletín es más pequeño que la maleta.
SUPERLATIVA: ¿Cuándo tú viajas, qué es el paso
más difícil?
Siempre
digo que el paso más difícil es atravesar la aduana.
3- Trabaja con LA
VACA. Usa
los siguientes ajectivos y la lista de vocabulario para inventar nuevas
preguntas.
largo barato difícil
corto importante entretenido
caro fácil aburrido
grande pequeño molesto
(annoying)
SUPERLATIVA
¿Cuándo tú viajas, cuál es el paso más
________? ¿Qué dices?
Digo
que el paso más barato es comer el desayuno en casa el primer día del viaje.
COMPARATIVA
¿Qué dices, es empacar la maleta más difícil que abordar el avión?
¡Claro que sí! Digo que empacar la maleta es más difícil que abordar el avión.
¡Claro que no! Digo que abordar el avión es más difícil que empacar la maleta.
¿Qué dices, es empacar la maleta más difícil que abordar el avión?
¡Claro que sí! Digo que empacar la maleta es más difícil que abordar el avión.
¡Claro que no! Digo que abordar el avión es más difícil que empacar la maleta.
4 - Complete the following exercise using the
correct present tense conjugations of decir:
1. Mis
padres _______ que es mejor tomar las escaleras que el ascensor.
2. Yo
siempre ________ que un vuelo es más seguro que viajar en coche.
3. Ella ________ que la cama matrimonial cuesta
más que la cama individual.
4. Nosotros __________ que el paso más importante
en el aeropuerto es escribir sus datos en cada maleta.
5. Él _______ que puede recojer a mi amigo a las
nueve y cuarto.
6. Mis amigos ________ que la ensalada es la
comida menos cara en la estación de autobuses.
7. Ud. _______ que nuestra puerta de embarque es
el diecisiete.
8. Tú _________ que quieres un cuarto de no
fumar.
9. Ellos ________ que las llegadas nunca llegan a
tiempo en este aeropuerto.
10. Mi padre _______ que la parada de autobuses
está a tres minutos de la casa.
Tarea: Continue working on 8B 3-way vocab + study
new vocabulary
----------
Viernes
Objectivo: Use 8B vocab and present tense of decir to complete listening and
communication activities
* * entregar 8B 3-Way vocab * *
* * entregar 8B 3-Way vocab * *
1- Repasar el vocabulario nuevo
2- Habla con LA JIRAFA. Pregúntale las siguientes preguntas:
¿Para ti, qué es el paso más difícil
de viajar?
¿Y el paso más fácil?
¿Qué ropa siempre llevas en un
viaje?
¿Qué es una cosa que siempre quieres
recordar de un viaje?
¿Para ti, qué es la cosa más divertida
del proceso de viajar?
5- Complete Socrative Exit Ticket
focused on this week and the question on the board
No comments:
Post a Comment