Sunday, April 13, 2014

Semana de 14-18 de abril


SPANISH 1


4A VOCAB LIST

4A VOCAB .PPT


Lunes

Objectivo:  Review present tense ser conjugations + take 3B exam

1-  Discuss the following questions with EL PAVO:

- What does the Spanish verb ser translate to in English?
- What is the other Spanish verb that also translates to this?
- What are the yo, tú, él/ella/Ud., nosotros and ellos/ellas/Uds. conjugations of ser?

Translate the following sentences to Spanish using the correct conjugation of ser for each:


The green beans are good for one's health.       


The onion is horrible.                 


You are my friend.                      


I am talented.                    


We are very intelligent.             



2- Take 3B exam  


Tarea: 

1)  Submit final LA SALUD video (or link to it) in Showbie


2) Submit all group members' names in same Showbie folder  (write them + take screenshot + upload screenshot in folder)

3) Study the questions below and be able answer them in tomorrow's class.

¿Según el video, son las grasas buenas para la salud?

Sí, según el video las grasas son buenas....
No, según el video las grasas NO son buenas....


¿Según el video, es el pollo malo para la salud?

Sí, según el video el pollo es bueno....
No, según el video el pollo NO es bueno....


¿Según el video, es importante caminar?

Sí, según el video es muy importante caminar.
No, según el video NO es muy importante caminar.


Be familiar enough with these questions/answers and your own video to be able to accurately answer them in class!


----------

Martes


Objectivo:  Share LA SALUD projects with the class and review 3B test


1 - Groups will be randomly selected to share LA SALUD videos with class


2- Each member of the group will be required to answer a question using the same pattern from last night's homework.


3- Work with LA MOSTAZA. Read about América del Sur on p. 202.


4- Watch video focusing on Las cataratas de Iguazú  (Iguazú Falls)


---------

Miércoles

Objectivo:  Learn 4A vocabulary  (Los pasatiempos)


1- Review prepositions    (x2)


2- Review chapter 4A objectives on p. 207


3- Work with EL CAMARÓN. Read A Primera Vista on p. 208 and 209 out loud. Using the new 4A vocab list and your current knowledge of Spanish, what do you think these dialogues are about. Can you translate them into English? Which words are difficult?


4- Review 4A vocab as a class  (x2)


5- Complete listening activities 1 and 2 on p. 209


Tarea:  Begin working on 4A 3-Way vocab  (DUE FRIDAY)

----------

Jueves


Objectivo:  Use 4A vocabulary to analyze Videohistoria and communicate about hobbies


1- Review 4A vocab (x2)   and focus on the verb  IR   +  (read gramática box on p. 218)


2- Work with LA CEREZAUse the target language below to talk through activity 5 on p. 214. Once you finish, ask new questions using previously learned verbs. Use www.wordreference.com to look up new vocab.  Conjugate verbs in the yo form of the present tense. 


¿Qué haces en la clase de español? 

Hablo español y estudio en la clase de español. 


3-  Read p. 211-212 of the Videohistoria script.  Note unfamiliar words  (use new 4A vocab list).


4- Watch Videohistoria


5- Complete activities 3 and 4 on p. 213


Tarea: COMPLETE 3-WAY VOCAB (due tomorrow!)


----------


Viernes


Objectivo: Use conjugations of the verb ir to discuss where you go and how often


*  *   pass up 3-Way vocab  *   *   (packet to be collected next week)

1- Complete Preguntas de Repaso


2- Review 4A vocab    (x1)


3- Focus on the verb ir and review adverbs of frequency:

Siempre              -   Always

Todos los días   -  Every day

Mucho                -    A lot

A veces               -    Sometimes

Casi  nunca        -     Almost never

Nunca                 -     Never


Look at act. 6 on p. 214:  ¿Vas mucho a....?  What does the title of the activity mean?

Using the headers from the activity, write the place represented by each picture in the correct place on your chart.


ex.

Todos los días           Mucho          A veces             Nunca

Mi casa                      ....                     ....                     ....



4- Using the model below, work with EL AGUACATE and ask/answer questions using your chart from the previous activity. 

¿Adónde vas a veces

A veces voy a la /  al  piscina [para nadar].

¡No me digas! 


5- Review answers


6- Jugar juego de matamoscas



++++++++++++++++++++++++++++

SPANISH 2

Lunes

Objectivo:  Review -er/-ir preterite endings and take 8A exam


1-  Refresh endings for regular -er/-ir verbs in the preterite using aprender as an example:

yo aprendí                             nosotros aprendimos

tú aprendiste                       vosotros aprendisteis

él/ella/Ud. aprend           ellos/ellas/Uds. aprendieron


+   Trabaja con un vecino  (neighbor). Pregúntale las siguientes preguntes:

¿Dónde aprendiste a nadar?     (Yo aprendí a nadar.... )

¿Dónde aprendiste a montar en bicicleta?

¿Cómo aprendió a hablar español tu hermano/a?

¿Con quién aprendieron a leer sus padres?

¿Cómo aprendimos a tocar un instrumento músical?

  
2 - HACER EXAMEN DEL CAPITULO 8A


Tarea: 

1)  Submit final music video (or link to it) in Showbie


2) Submit final written lyrics for your group with all group member's names included (in Showbie or turned in on a paper copy)


3) Study and be able to answer the below questions in the tú,  él/ella/Ud., and ellos/ellas/Uds. forms in relation to your group's music video. Tomorrow we will watch all group's videos in class and each group member will be required to answer a variation of one of the below questions:

¿Adónde fuiste /  fue / fueron?

¿Qué hiciste / hizo / hicieron?

¿Qué viste  /  vio  / vieron?

¿Cómo viajaste  /  viajó  /  viajaron?   (i.e. mode or transportation)

¿Qué compraste / compró /  compraron?


example:

¿Cómo viajó Raúl?     /    Viajó en avión y después en coche.


----------

Martes

Objectivo:  Share videos de música with the class and discuss details of associated viajes

1- Review rubric.  Grades will be given on the group lesson unless it is established that individuals did not make sufficient contributions to the final product.


2- Randomly select groups. Videos shared and questions asked/answered by students.


Tarea:  Begin 3-way vocab for chapter 8B (DUE FRIDAY) *   (this is a modified chapter that focuses on a small part of the recycling vocabulary included in the book but mostly focuses on additional travel vocabulary and expressions). 



---------

Miércoles

Objectivo: Learn 8B vocabulary  (travel + recycling theme)


1 - Preguntas de Repaso


2-  Repasar vocabulario nuevo y inventar/actuar los acciónes como clase


3 - ¿Viajaste a un país extranjero o un lugar lejano en el pasado?  ¿En tu opinión, cómo funciona el proceso normalmente? Escribe una lista de por lo menos ocho pasos cronológicos en tu tableta o cuaderno.


(Did you travel to a foreign country or a far-away place in the past? In your opinion, how does the process normally work? Write a list of at least eight chronological steps in your iPad or notebook).


4- Comparte tu lista con LA TORTUGA. 


5- Como clase, leer la caja de gramática en la página 262  (present tense of decir)


Tarea:  Continue working on 8B 3-way vocab + study new vocabulary


----------

Jueves

Objectivo: Use the comparative and superlative forms with travel vocab and present tense of decir to discuss travel plans


1- Repasar el vocabulario nuevo   +  presente del verbo decir


2 - Repasar la forma comparativa y la forma superlativa:


COMPARATIVA:  ¿Qué dices ... es una maleta más grande que un maletín?

                            ¡Claro! Digo que el maletín es más pequeño que la maleta.


SUPERLATIVA:   ¿Cuándo tú viajas, qué es el paso más difícil?

                           Siempre digo que el paso más difícil es atravesar la aduana.



3- Trabaja con LA VACA.  Usa los siguientes ajectivos y la lista de vocabulario para inventar nuevas preguntas.


largo                     barato                            difícil              

corto                    importante                  entretenido

caro                        fácil                             aburrido

grande                pequeño                     molesto (annoying)

SUPERLATIVA
 ¿Cuándo tú viajas, cuál es el paso más ________?   ¿Qué dices?

Digo que el paso más barato es comer el desayuno en casa el primer día del viaje.


COMPARATIVA

 ¿Qué dices, es empacar la maleta más difícil que abordar el avión

¡Claro que sí! Digo que empacar la maleta es más difícil que abordar el avión.

¡Claro que no! Digo que abordar el avión es más difícil que empacar la maleta.

4 - Complete the following exercise using the correct present tense conjugations of decir:

1.  Mis padres _______ que es mejor tomar las escaleras que el ascensor.

2.  Yo siempre ________ que un vuelo es más seguro que viajar en coche.

3. Ella ________ que la cama matrimonial cuesta más que la cama individual.

4. Nosotros __________ que el paso más importante en el aeropuerto es escribir sus datos en cada maleta.

5. Él _______ que puede recojer a mi amigo a las nueve y cuarto.

6. Mis amigos ________ que la ensalada es la comida menos cara en la estación de autobuses.

7. Ud. _______ que nuestra puerta de embarque es el diecisiete.

8. Tú _________ que quieres un cuarto de no fumar.

9. Ellos ________ que las llegadas nunca llegan a tiempo en este aeropuerto.

10. Mi padre _______ que la parada de autobuses está a tres minutos de la casa.


Tarea:  Continue working on 8B 3-way vocab + study new vocabulary

----------


Viernes

Objectivo:  Use 8B vocab and present tense of decir to complete listening and communication activities


*   *    entregar 8B 3-Way vocab   *   *


1- Repasar el vocabulario nuevo


2- Habla con LA JIRAFA.  Pregúntale las siguientes preguntas:

¿Para ti, qué es el paso más difícil de viajar?

¿Y el paso más fácil?

¿Qué ropa siempre llevas en un viaje?

¿Qué es una cosa que siempre quieres recordar de un viaje?

¿Para ti, qué es la cosa más divertida del proceso de viajar?


3- Repasar el exámen del capítulo 8A


4- Jugar juego de matamoscas





5- Complete Socrative Exit Ticket focused on this week and the question on the board 


No comments:

Post a Comment