Spanish 1
Monday - objective: Share
multiple likes/dislikes within the same sentence
Q: ¿Te gusta esquiar y bailar?
A: (A mí) me gusta patinar y
esquiar.
(A mí) no me
gusta ni tocar la guitarra ni bailar.
(A mí) me gusta
montar en bicicleta, pero no me gusta nadar.
Classwork:
1] Using Qs on screen, students write truthful answers
about themselves using target language.
1] ¿Te
gusta dibujar y escribir cuentos?
2]
¿Te gusta montar en bicicleta y montar en
monopatín?
3]
¿Te gusta esquiar y correr?
4]
¿Te gusta hablar por teléfono y pasar
tiempo con amigos?
5]
¿Te gusta practicar deportes y tocar la
guitarra?
2] Students use verbs w/ pictures on p. 26-27 to write five new Qs with
multiple activities (two verbs per question). As a make-up activity, students should answer their own questions truthfully from their own perspective.
Homework: no hay
-------------------
Estudiante A: A
mí me gusta mucho bailar.
Estudiante
B: A mí también.
Estudiante
A: A mí no me gusta nada nadar.
Estudiante
B: A mí tampoco.
Classwork:
1- Write the correct way to agree with each statement:
1]
A mí no me gusta cantar.
2]
A mí me gusta ver la tele.
3]
A mí me gusta mucho nadar.
4]
A mí no me gusta nada montar en
monopatín.
5]
A mí no me gusta escribir cuentos.
2 -
Complete 1A-2 (p. 14) in 1A packet
Homework:
Complete front page of 1A packet, using complete setnences (A mí me gusta/ no me gusta...)
-------------------
Wednesday- objective: Categorize Spanish infinitive verbs based on -ar, -er, -ir endings
Classwork:
1- complete act. 13, p. 37 and act. 15, p. 37
Homework: A1-2 (p. 34) and A1-3 (p. 35) in packet on negatives
-------------------
Thursday- objective: Discuss likes/dislikes using all previously
taught vocabulary and target language
+ use pues (well) / a mí sí (I do) /
a mí no (I don't)
Classwork:
1- complete act. 6, p. 32 without looking at notes or
definitions, then read 'fondo cultural' box on p. 33.
2- Review all taught TL in Q/A dialogue form on screen:
1: ¿Cómo te llamas?
2: Me llamo Bill.
1:
¿Cómo estás?
2:
Estoy (muy) bien, regular, (muy) mal.
1:
¿Qué te gusta hacer?
2:
(A mí) me gusta patinar y escribir cuentos. ¿Y a ti?
1:
A mí tambien o A mí no.
1:
¿Qué no te gusta hacer?
2:
(A mí) no me gusta ni trabajar ni hablar por teléfono. ¿Y a ti?
1:
A mí tampoco. o A mí sí.
+ create an imaginary dialogue between yourself and another person using the dialogue above as a guide.
Homework: 1A-4 (p.
36) Expressing agreement or disagreement in 1A packet
-------------------
Friday- objective: Review material from week, discuss different genres of music in español (communicative task)
Classwork:
1- Watch Jesse y Joy music video for 'Electricidad.' For each item below, fill in the blanks with the correct Spanish word or words from the song's lyrics.
1. solo brillas para
______
2.
mi ________________ se llenó
3. soy
_________________ de la ciudad
4.
tú mi _______________________
2- Create a true like / dislike statement about yourself for each
item on the list:
example: A mí me gusta mucho la música rock.
1. la música electrónica
2.
la música rock
3.
la música hip hop
4.
la música clásica
5.
la música jazz
6.
la música de baile (dance music)
3- Use comparative language (más) to compare musical genres:
Q: ¿Qué
te gusta mas, la música clásica o la música de baile?
A: A mí me gusta más la musica de baile.
Homework: no hay
===========================================================
Spanish 2
Monday - objective: use to talk about food + to express needs vocabulary to watch/discuss Videohistoria
Classwork:
1- Focus on verbs desear,
pedir, traer, venir. Complete short present conjugation
exercise:
1] Él siempre ____________________ (venir)
tarde a nuestras fiestas.
2]
Yo siempre _____________________ (pedir) el menú de los postres.
3]
Ella ____________________ (desear) la cuenta ahora.
4]
Yo __________________ (traer) los
platos principales.
5]
Yo le _______________________ (traer) un tenedor diferente.
6]
¿Ud. me _____________________ (traer) una servilleta, por favor?
Use blue vocab sheet (p. 90) as a guide.
2- Watch Videohistoria, complete act. 4, p. 69 + act. 5, p. 69 (students who miss Videohistoria may opt to watch it in Señor Kargol's classroom after school)
Homework: no hay
-----------------------------
-----------------------------
Tuesday - objective: Use 5B vocabulary to complete a variety of tasks
Classwork:
1- Complete act. 6, p. 70 and act. 9, p. 71.
2- Complete act. 10, p. 72
Homework: no hay
-----------------------------
Wednesday- objective: use the verb venir to discuss celebrations and restaurant scenarios
Classwork:
1- Read p. 76, focus gramática box focused on venir. Read additional example sentences:
3- Write five ¿A qué hora vienes a.... ? questions + answers (about yourself)
¿A qué hora vienes al segundo periodo Yo vengo al segundo periodo a las ocho y cuarenta.
1- Complete act. 6, p. 70 and act. 9, p. 71.
2- Complete act. 10, p. 72
Homework: no hay
-----------------------------
Wednesday- objective: use the verb venir to discuss celebrations and restaurant scenarios
Classwork:
1- Read p. 76, focus gramática box focused on venir. Read additional example sentences:
Ella viene a todos los
partidos del fútbol americano.
Siempre vengo a clase
a tiempo.
¿Por qué Uds. no
vienen a nuestra escuela?
2- Complete act. 16, p. 76 and act. 18, p. 77
3- Write five ¿A qué hora vienes a.... ? questions + answers (about yourself)
¿A qué hora vienes a
la escuela? Yo vengo a la escuela a las siete y viente.
Homework: Complete 5B-1 (p. 175) & 5B-2 (p. 176) [Due tomorrow + worth two stamps]
-----------------------------
Thursday- objective: Use verbs venir and traer to discuss various situations
Homework: Writing act. 20 (p. 20) in 5B packet (use blue sheet vocab as a guide, minimum two sentences per picture)
-----------------------------
Friday- Demonstrate knowledge of week vocab through completing scenarios
Classwork:
Watch Jesse y Joy music video for 'Electricidad.' For each item below, fill in the blanks with the correct Spanish word or words from the song's lyrics.
1. solo brillas para ______
2. mi ________________ se llenó
3. soy _________________ de la ciudad
4. tú mi _______________________
Homework: no hay
No comments:
Post a Comment