Sunday, October 6, 2013

Week of Oct. 7 - Oct. 11

¡Bienvenidos de regreso!  (Welcome back!)   I hope everyone is ready for una semana emocionante en la clase de español (an exciting week in Spanish class). 


Spanish 1

Monday - objective:  Share multiple likes/dislikes within the same sentence

Q:    ¿Te gusta esquiar y bailar? 

A:   (A mí) me gusta patinar y esquiar.
      (A mí) no me gusta ni tocar la guitarra ni bailar.
      (A mí) me gusta montar en bicicleta, pero no me gusta nadar.

Classwork:  

1] Using Qs on screen, students write truthful answers about themselves using target language.


            1]  ¿Te gusta dibujar y escribir cuentos?

            2] ¿Te gusta montar en bicicleta y montar en monopatín?

            3] ¿Te gusta esquiar y correr?

            4] ¿Te gusta hablar por teléfono y pasar tiempo con amigos?

            5] ¿Te gusta practicar deportes y tocar la guitarra?

2]  Students use verbs w/ pictures on p. 26-27 to write five new Qs with multiple activities (two verbs per question). As a make-up activity, students should answer their own questions truthfully from their own perspective. 

Homework: no hay 

-------------------

Tuesday-  objective: Agree with positive and negative statements relating to Spanish verbs  + use mucho, nada to express degrees of like/dislike

            Estudiante A:     A mí me gusta mucho bailar.
            Estudiante B:     A mí también.

            Estudiante A:     A mí no me gusta nada nadar.
            Estudiante B:     A mí tampoco. 



Classwork:  

1- Write the correct way to agree with each statement: 

            1] A mí no me gusta cantar.

            2] A mí me gusta ver la tele.

            3] A mí me gusta mucho nadar.

            4] A mí no me gusta nada montar en monopatín.

            5] A mí no me gusta escribir cuentos.

            6] A mí me gusta escuchar música. 

2 -  Complete 1A-2 (p. 14) in 1A packet 

Homework:  Complete front page of 1A packet, using complete setnences (A mí me gusta/ no me gusta...)    

-------------------


Wednesday- objective: Categorize Spanish infinitive verbs based on -ar, -er, -ir endings

Classwork:

1- complete act. 13, p. 37 and act. 15, p. 37

Homework:  A1-2 (p. 34) and A1-3 (p. 35) in packet on negatives 

-------------------


Thursday- objective: Discuss likes/dislikes using all previously taught vocabulary and target language  +  use pues (well)  / a mí sí  (I do) /  a mí no (I don't) 

Classwork: 

1- complete act. 6, p. 32 without looking at notes or definitions, then read 'fondo cultural' box on p. 33. 

2- Review all taught TL in Q/A dialogue form on screen:


            1:   ¿Cómo te llamas?
            2:  Me llamo Bill.

            1: ¿Cómo estás?
            2: Estoy (muy) bien, regular, (muy) mal.

            1: ¿Qué te gusta hacer?
            2: (A mí) me gusta patinar y escribir cuentos. ¿Y a ti?
            1: A mí tambien     o    A mí no.

            1: ¿Qué no te gusta hacer?
            2: (A mí) no me gusta ni trabajar ni hablar por teléfono. ¿Y a ti?
            1: A mí tampoco.    o   A mí sí.



+ create an imaginary dialogue between yourself and another person using the dialogue above as a guide. 

Homework: 1A-4  (p. 36) Expressing agreement or disagreement in 1A packet 


-------------------

Friday- objective: Review material from week, discuss different genres of music in español (communicative task)


Classwork: 

1- Watch Jesse y Joy music video for 'Electricidad.'  For each item below, fill in the blanks with the correct Spanish word or words from the song's lyrics. 

            1. solo brillas para ______
            2. mi ________________ se llenó
            3.  soy _________________ de la ciudad
            4. tú mi _______________________


2- Create a true like / dislike statement about yourself for each item on the list:


example:  A mí me gusta mucho la música rock.

            1. la música electrónica
            2. la música rock
            3. la música hip hop
            4. la música clásica
            5. la música jazz
            6. la música de baile  (dance music)

3- Use comparative language  (más) to compare musical genres: 


            Q:  ¿Qué te gusta mas, la música clásica o la música de baile?
            A:   A mí me gusta más la musica de baile.

Write four questions using comparative target language. Answer your own questions. 

Homework:  no hay



===========================================================




Spanish 2



Monday - objective: use to talk about food + to express needs vocabulary to watch/discuss Videohistoria



Classwork: 

1- Focus on verbs desear, pedir, traer, venir. Complete short present conjugation exercise:


            1]  Él siempre ____________________ (venir) tarde a nuestras fiestas.

            2] Yo siempre _____________________ (pedir) el menú de los postres.

            3] Ella ____________________ (desear) la cuenta ahora.

            4] Yo  __________________ (traer) los platos principales.

            5] Yo le _______________________ (traer) un tenedor diferente.

            6] ¿Ud. me _____________________ (traer) una servilleta, por favor? 

Use blue vocab sheet (p. 90) as a guide. 


2- Watch Videohistoria, complete act. 4, p. 69 + act. 5, p. 69   (students who miss Videohistoria may opt to watch it in Señor Kargol's classroom after school) 


Homework: no hay 

-----------------------------

Tuesday - objective: Use 5B vocabulary to complete a variety of tasks



Classwork: 

1- Complete act. 6, p. 70 and act. 9, p. 71.


2-  Complete act. 10, p. 72


Homework: no hay 

-----------------------------


Wednesday- objective: use the verb venir to discuss celebrations and restaurant scenarios

Classwork: 

1- Read p. 76, focus gramática box focused on venir.  Read additional example sentences: 


Ella viene a todos los partidos del fútbol americano.

Siempre vengo a clase a tiempo.

¿Por qué Uds. no vienen a nuestra escuela?


2- Complete act. 16, p. 76 and act. 18, p. 77


3- Write five ¿A qué hora vienes a.... ? questions + answers (about yourself) 


¿A qué hora vienes a la escuela?                    Yo vengo a la escuela a las siete y viente. 

¿A qué hora vienes al segundo periodo         Yo vengo al segundo periodo a las ocho y cuarenta.


Homework:   Complete 5B-1 (p. 175) & 5B-2 (p. 176)  [Due tomorrow + worth two stamps]


-----------------------------

Thursday- objective: Use verbs venir and traer to discuss various situations


Homework:  Writing act. 20 (p. 20) in 5B packet  (use blue sheet vocab as a guide, minimum two sentences per picture)



-----------------------------


Friday- Demonstrate knowledge of week vocab through completing scenarios


Classwork: 

Watch Jesse y Joy music video for 'Electricidad.'  For each item below, fill in the blanks with the correct Spanish word or words from the song's lyrics. 

            1. solo brillas para ______
            2. mi ________________ se llenó
            3.  soy _________________ de la ciudad
            4. tú mi _______________________


Homework: no hay



No comments:

Post a Comment